Nowości wydawnicze

Edukacja bazalna. Nauczanie i terapia dzieci z głęboką niepełnosprawnością Edukacja

Andreas D. Fröhlich (red.)

Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2015.

Konfucjusz mawiał: "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem." Ta myśl przyświeca również twórcom i propagatorom edukacji bazalnej, której głównym założeniem jest właśnie towarzyszenie dziecku w rozwoju, wspieranie go w poznawaniu i doświadczaniu otaczającej rzeczywistości. Nie chodzi tu o bierne przekazywanie wiedzy od nauczyciela do ucznia, ale o jej wspólne szukanie, nabywanie i utrwalanie.

Andreas D. Fröhlich i współautorzy nie tylko szczegółowo charakteryzują zasady stymulacji bazalnej, ale przede wszystkim dokładnie pokazują, jak prowadzić ją na co dzień. Tłumaczą, jak planować zajęcia, jak wyznaczać i osiągać realne cele oraz jak wychowywać i przekazywać wartości. Dzielą się również wieloma propozycjami zajęć edukacyjnych dla dzieci z głęboką niepełnosprawnością. Opisywana przez nich metoda zyskała już uznanie specjalistów zachodnich, w Polsce zaś z każdym dniem zdobywa nowych zwolenników, którzy w swojej codziennej pracy przekonują się o jej skuteczności. Niniejsza książka będzie dla nich nieocenionym wsparciem.

Andreas D. Fröhlich - do 2006 roku profesor na Wydziale Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Koblenz-Landau. Od 1972 roku pracuje w centrum rehabilitacji Reha-Westpfalz z dziećmi z głęboką fizyczną i wieloraką niepełnosprawnością. Wraz ze współpracownikami stworzył metodę stymulacji bazalnej. Jest autorem licznych publikacji na ten temat, przełożonych na wiele języków. W swoich tekstach i wykładach porusza najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania osób z głębokimi upośledzeniami.




Oceń książkę:
Zobacz inne książki z roku: 2020/2019/2018/2017/2016/2015/2014/2013/2012/2011/2010/2009/2008/2007/2006/2005/2004

Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojej recenzji. Przeczytałeś książkę? Napisz swoją recenzję!