Depresja? Nie czekaj z RE:akcją

23 lutego obchodzimy Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją. Z tej okazji Ośrodek Psychoterapii "Trzeci Biegun" z Wrocławia organizuje akcję edukacyjną pod tytułem "RE:akcja w depresji". W ramach akcji odbędą się bezpłatne konsultacje z psychoterapeutami oraz warsztaty związane z tematyką radzenia sobie z depresją i stresem.

W Polsce nadal poziom świadomości na temat objawów depresji jest bardzo niski. Cierpiący leczą się m.in. na bóle kręgosłupa, problemy kardiologiczne lub gastryczne, nie doceniając udziału psychiki w wymienionych chorobach. Leczenie depresji z pomocą psychoterapeuty, psychologa czy psychiatry wiąże się z dużym lękiem. Pacjenci obawiają się napiętnowania i stygmatu "chorego psychicznie". Trudnością w tej chorobie jest uznanie przed samym sobą potrzeby pomocy i wsparcia. Z powodu wciąż żywych stereotypów na temat korzystania z pomocy psychoterapeuty i psychiatry wiele potrzebujących osób nie zgłasza się po pomoc i skazuje się na cierpienie w samotności.

- Celem akcji "RE:akcja w depresji" jest propagowanie rzetelnej wiedzy na temat objawów i sposobów leczenia depresji - tłumaczy Anna Szary, psychoterapeutka z Ośrodka Psychoterapii "Trzeci Biegun". - W ramach akcji przez cały marzec zapraszamy na bezpłatne konsultacje osoby cierpiące na objawy choroby. Został także zaplanowany cykl trzech warsztatów, poświęconych tematyce stresu, depresji i metod radzenia sobie z tą chorobą - dodaje Anna Szary.

Długotrwały stres i nieumiejętność relaksacji mają ogromny udział w nasilaniu się objawów depresji. Ośrodek "Trzeci Biegun" przygotował propozycję warsztatów dla osób, które chcą dzięki ćwiczeniom oddechowo-relaksacyjnym zredukować stres i napięcie psychiczne. W trakcie warsztatów "Więcej tlenu w stresie", które odbędą się 3 marca, uczestnicy poznają i przyswoją techniki oddechowo-relaksacyjne tak, aby stały się narzędziem w walce ze stresem w codziennym życiu.

- Oprócz pomocy potrzebującym wsparcia w depresji, nasza akcja ma na celu edukację ich bliskich i rodzin. W tym celu zaplanowane zostały również warsztaty "Re:akcja w depresji bliskiej osoby", umożliwiające nabycie praktycznych umiejętności w kontakcie z osobą cierpiącą na depresję oraz zdobycie wiedzy na temat objawów i mechanizmów funkcjonowania emocjonalno-społecznego osób w depresji - mówi Agnieszka Roguska, psychoterapeutka z Ośrodka Trzeci Biegun.

Warsztaty "Re:akcja w depresji bliskiej osoby" odbędą się 9 marca.

W ramach akcji "RE:akcja w depresji" zostanie przeprowadzony także "Warsztat redukcji stresu w oparciu o metodę MBCT" (mindfulness-based cognitive therapy). - Terapia MBCT pomaga osobom, które cierpią na powtarzające się epizody depresji i przewlekłe obniżenie nastroju.  Metoda MBCT ma na celu zwiększenie świadomości i uważności na stany emocjonalne i procesy mentalne tak, aby być w stanie adekwatnie reagować na różne sytuacje - tłumaczy prowadząca warsztaty Renata Mizerska, pomysłodawczyni projektu Uważni.pl., psycholog i certyfikowana nauczycielka uważności MBSR/MBCT. Zajęcia odbędą się 18 kwietnia.

Dokładne informacje oraz zapisy na konsultacje i warsztaty związane z Wrocławską Akcją Psychoedukacyjną "RE:akcja w depresji" dostępne są na stronie www.3biegun.pl.

Opublikowano: 2013-02-22

Źródło: www.3biegun.pl