Wątki na forum
Strona główna forumRegulamin forum
- Tutaj są rozmowy o wszystkim i o wszys... (1457)
- Co tu chodzi? (45)
- kochanek/przyjaciel - prośba o pomoc (97)
- Poczucie wartości (29)
- Lubię muzykę. Polecam muzykę. Posłucha... (121)
- Odrzucenie jak z tym zyc (4)
- Nie wiem co zrobić z sobą (6)
- Leki antydepresyjne (2)
- Brak relacji damsko-meskich po 30stce (1)
- Chwila dla siebie (40)
- Ośmieszanie w Internecie - udział rodz... (8)
- Boję się, że choroba przekreśli moje m... (2)
- Poczucie odrzucenia przez rodziców (9)
- Tęsknię za uznaniem i wsparciem (1)
- Czuję się zdradzona – rodzice sz... (1)
- Szukam wsparcia (1)
- Mimo kwalifikacji nie mogę znaleźć pra... (1)
- Boję się prosić o pomoc, boję się ocen... (1)
- Jak nauczyć się ufać ludziom? (1)
- Odcięłam się od toksycznych rodziców (1)
Reklamy
Forum dyskusyjne
Przeczytaj komentowaną wiadomość
Badania potwierdzają, że wczesna edukacja szkolna raczej szkodzi dzieciom niż im pomaga
Autor: krakers Data: 2015-06-13, 01:25:27Moim zdaniem nie dotyczy to wszystkich dzieci, dlatego zamiast słowa ,,raczej'' bardziej zasadne byłoby użycie sformułowań: niektórym dzieciom, ewentualnie można by też pokusić się o takie sformułowanie, że w momencie spełnienia określonych warunków wcześniejsza edukacja sześciolatka powoduje nawet pewną stymulację jego rozwoju. W polskich realiach dotyczy to oczywiście mniejszości sześciolatków, którzy te warunki są w stanie spełnić, stąd ogólny zamysł powyższego artykułu jest słuszny,bo chociaż w pewnych warunkach rozwój można stymulować, to nie można go przyspieszać wbrew naturze samego dziecka, jego zdolności intelektualnych. Są dzieci, dla których rzeczywiście zbyt wczesny przymus realizacji obowiązku szkolnego może skutkować poważnymi trudnościami w uczeniu się a nawet problemami psychicznymi z powodu nieradzenia sobie ze zbyt dużym obciążeniem.
Znam zdolne sześciolatki, którym ,,nauka w rozwoju nie przeszkadza'' a wręcz jest przyjemnością i sprawia dużą satysfakcję i w tym przypadku wcześniejsze pójście do szkoły powoduje pewną stymulację. Dlatego wiele zależy od pewnych uwarunkowań związanych zarówno z samymi możliwościami intelektualnymi ale też zdolnością socjalizacji jak i ze środowiskiem, z którego się wywodzą oraz przystosowaniem szkół na przyjęcie sześciolatków. Tylko warto pamiętać, że naturalnego rozwoju nie można ,,przeskoczyć'', a już na pewno nie warto tego robić dla korzyści ekonomicznych, bo skala jest nieporównywalna.
- Badania potwierdzają, że wczesna edukacja szkolna raczej szkodzi dzieciom niż im pomaga - krakers, 2015-06-13, 01:25:27